Is Roselinlin Legit? Reasons Why You Should Shop Elsewhere

Status: Review Complete

Let’s dive right in. Is roselinlin.com (the women’s clothing shop) a legit website? The short answer is yes, they are legitimate. I received my clothing order and successfully returned everything for a refund. Now the biggest question is, would I shop here again?

In this honest and detailed review, I will share my purchase and return experience, my thoughts on their clothing, brand information/research, and my final verdict/recommendation. Keep reading for more!

Table of Contents

About Roselinlin

Is Roselinlin sustainable?

No, they likely are not. They don’t state anything on their site regarding efforts in sustainability.

Check out this article, 13 Easy Ways To Know If A Brand Is Fast Fashion by Panaprium, for tell-tale signs of a fast fashion company.

Where is Roselinlin located?

According to their Contact page and Terms of Service page, they are located in Hong Kong and the United Kingdom. They are located at the following places:

  • Room 1903, 19/F, Lee Garden One, 33 Hysan Avenue, Causeway Bay (Hong Kong / ChicV International Holding Limited)
  • 2166 182-184 High Street North, East Ham, London, England, E6 2JA (United Kingdom / ChicV UK Limited)

Where is Roselinlin clothing made?

Both of my items were made in China.

Where does Roselinlin ship from?

According to my tracking information, my order was originally shipped from China. I received my order from a distribution center in California (United States).

More Shop Details

roselinlin website dated 2020
Screenshot of roselinlin.com circa 2020 (the oldest version of the site I could find)

Business Details

  • According to their Contact page and Terms of Service page, they are affiliated with the following legal business names:
    • HONGKONG FANXING CO., LIMITED
    • ChicV UK Limited
    • ChicV International Holding Limited
  • Read this List of Online Stores that I suspect the owner of Roselinlin also owns and operates. I put this list together using plagiarism tools like Copyleaks (premium), and looking for clues like identical landing pages (About Us, Contact, Return Policy, Shipping, etc.), matching Google site logos, PayPal merchant names (if there are similarities to my other orders), business addresses, site layouts, etc.

Policy & Program Details

  • Shipping:
    • They offer free shipping over $109.
  • Returns:
    • They allow returns within 30 days of delivery.
    • They offer prepaid return labels for a $7.99 return fee.
    • Clearance items, swimwear, underwear, bras & bralettes, panties, bikinis, loungewear, lingerie, bags, and accessories are non-returnable.

Product Details

  • They carry standard and plus sizes from S to 6XL.
  • They sell their items wholesale, and sell/list their products on Amazon. Check out Roselinlin’s Amazon Storefront!

Domain Details

  • The website roselinlin.com was registered in July 2018.

Roselinlin Review and Order Details

I ordered the below items on 10/23/2023 to my address in North Carolina (United States). I paid a total of $148.26 to Elf fashion via PayPal. The charge appears on my credit card statement as “PAYPAL *ELF FAS3DL8”. View Order Confirmation 

1) Sleeveless Denim Floral-Print One-Piece

Brand Label: MISSLOOK

Color/Size/Cost: Blue / S / $31.84

Country: Made in China

Material: Denim

roselinlin one piece comparison

Expectation: They are VERY different from what I was expecting in terms of overall appearance. The chest area is much smaller and not full-coverage, the positioning of the flowers is different, one of the flowers is a harsh black color in person when it looks navy blue in the product image, and the zipper area is shorter. 

Quality: In my opinion, the quality is mediocre. See my Quality Comparison & Rating Chart to know my current quality-rating standards.

Fit: I ordered based on the size guide provided, and it fits well. I would prefer a bigger size for a baggier look though. View my Body Measurements size reference.

Keep or Return: I would return these Roselinlin overalls.

The material is light and flimsy, the screen-printed flowers feel fairly durable but are stiff and feel a bit uncomfortable, the zipper is too high and too short, the metal clasps on the straps are really cheap and hard to use, the buttons on the chest are off center, and I see loose threads and poorly sewn areas all over.

2) Casual Regular-Fit Denim Pants

Brand Label: JustFashionNow

Color/Size/Cost: Blue / L / $31.84

Country: Made in China

Material: 80% Cotton / 20% Polyester

roselinlin jeans comparison

Expectation: They are VERY different from what I was expecting in terms of overall appearance. The light-colored threads are much less noticeable, the wash is darker and overall completely different, and the rise is much higher.

Quality: In my opinion, the quality of the material is mediocre (but acceptable enough), however, it is very poorly constructed (crooked back seam, pockets, and other defects). See my Quality Comparison & Rating Chart to know my current quality-rating standards.

Fit: I ordered based on the size guide provided, and they fit at least 1 size too big. View my Body Measurements for size reference.

Keep or Return: I would return these Roselinlin jeans.

While I love the softer-feeling, stretchy, semi-thick denim, these jeans are pretty atrocious. Firstly, the bleached areas are unappealing-looking and are not placed in flattering areas. Secondly, the back pockets are too far apart, and one of the pockets is sewn farther away from the center seam than the other. Thirdly, the back seam is both crooked and sewn terribly. You can see two bunched-up sections where the seam wasn’t flattened before sewing. Fourthly, the buttons are REALLY cheaply made. And finally, there are many loose threads and horribly sewn areas.

Shipment Info

I received two items in one package at my address in North Carolina (United States). The package originated from China, and I received it from a distribution center in the United States. I was provided a tracking number through Yanwen.

Package Shipped From: 746 S. Glassgow Ave., Inglewood, CA 90301 (United States)

Shipping Timeline:

  • I placed my order on Mon, October 23rd
  • My order shipped on Wed, October 25th
  • I received my package on Tues, November 7th

Total time of 15 days

Their shipping policy states up to 20 business days (including processing time) for standard U.S. shipping.

Return & Refund Info

I emailed support (service@roselinlin.com) to request a full return on November 12th. My request was approved the next day on November 13th, and I was provided with a prepaid return label. I mailed the package on November 17th via USPS.

Provided Return Address: 2921 W. Warner Ave., Santa Ana, CA 92704 (United States)

Return Instructions:

  1. Please print and attach the provided return label on the package, then drop it off at any USPS location or mailbox.

I received a full refund of $140.27 (minus the $7.99 return label fee) in two parts (returned and canceled items) on November 25th and 26th. I received the complete refund 9 days after I mailed the package. – View Refund Receipt

Customer Service Experience

General Responsiveness

They responded to each of my emails within a day and promptly provided the prepaid return label.

Shipment Details

I received a ‘Delayed Notice For Your Item(s)’ email on November 5th for 3 items in my order.

Return Details

They provided me with the following return/refund options:

  • First Email: “…a 40% cash refund for the specified returned item(s) if you decide to keep them.”
  • Second Email:
    • “Keep the items and receive a 55% cash refund of the item(s) selected for the return.”
    • “Return for money refund using the attached return label (PDF file). We will deduct a $7.99 return shipping fee.”

Refund Details

The refund process was a bit annoying. They refunded the returned items first, but I had canceled the other items earlier. I asked them about the refund on the canceled items, and here is how that conversation went:

  • ME (November 22nd): “Where is my refund for the delayed items I cancelled?”
  • Support (November 22nd): “We previously received your request to cancel the unshipped goods, but no customer service personnel continued to follow up after the system sent an automatic email, so we did not cancel your unshipped goods. Sorry for the inconvenience this may cause. Now you have a total of 3 unshipped items that have not yet been refunded. Two of them are ready to be shipped. Can you give us a little more time? If you are still willing to wait for these three items, we can provide you with a 10% overdue refund compensation. Your order will be put on hold for 7 days while we wait for your reply.”
  • ME (November 22nd): “CANCEL ALL 3. Please do not ship any of them.”

Is Roselinlin Legit or a Scam?

Similar Sites & Analysis

Reverse Image Search:

Based on my findings, there are MANY other small boutiques/online shops/marketplaces that appear to sell many of the same items as Roselinlin.

In this case, since Roselinlin also sells wholesale, I believe they are the source of their product images.

Possible reasons for this include the use of the same suppliers, this shop operating as a wholesaler or marketplace, the same owner operating multiple stores and/or selling on multiple platforms, the use of stolen images, etc.

I highly recommend doing Reverse Image Searches when shopping online for price and quality checking purposes. You might be surprised at what you find!

Website/Company Search:

No suspicious information (such as lawsuits or alerts from the Better Business Bureau) was found.

Do I Recommend This Shop?

Based on my experience, they are a legitimate shop. I paid for my items, received part of my order within the estimated time frame (I was notified of delayed shipping for the others), successfully completed a return, and received a full refund.

With that being said, I personally would not shop here again.

Here are my 2 reasons why:

  1. The clothing is mediocre in quality. The overalls are acceptable, but the jeans are TERRIBLE – they are one of the worst quality jeans I’ve come across.
  2. The delayed items notification was vague and unhelpful. I waited a week after that notification, and nothing happened. For all I know, the items never would have arrived or would have arrived over a month later.

Overall a subpar experience, and not worth my time or money.

HOWEVER, if you still want to give this brand a try and see for yourself (at a lower risk and more conveniently), check out Roselinlin’s Amazon Storefront

To wrap up this post, regardless of my experience, be sure to read as many customer reviews as possible. If you found this post helpful in your search for Roselinlin reviews, please consider sharing this with your friends and commenting (via Reddit) below. 

Thank you very much for your support and readership!

Take care,

noelle signature

Share This Post

Comments (via Reddit)

Click the ‘View more on Reddit’ or ‘View comments’ button below to go to this review’s discussion page. I encourage you to write a comment or read others’ comments if available!

Comments (via Reddit)

Click the ‘View more on Reddit’ or ‘View comments’ button below to go to this review’s discussion page. I encourage you to write a comment or read others’ comments if available!